8.9.05

את מקדשיכם...

אז, זהו. בג"ץ הכריע שהחל ממחר בבוקר צה"ל יתחיל לפוצץ ולהרוס את בתי הכנסת בגוש קטיף ולא ישאיר שם אבן על אבן.
צעקות השבר מתחילות למלא את העולם הדתי, 'הייתכן?' אנשים שואלים. 'אחרי אלפיים שנה, יהודים יבצעו את מלאכת שונאי
ישראל לדורותיהם. האמת העצובה היא שכן. ועוד, מאשימים את המתנחלים ושאר הדתיים בעבודה זרה, לא פחות ולא יותר. למה? כי הדתי סוגד למעשה ידיו. הוא מקדש עצים ואבנים. כמה פרימיטיבי! כמה עצוב!
לא. אני אינני מאשים את הציבור הדתי בפרימיטיביות. אני שוב מתרשם מהבורות של הציבור הנאור. אלה הדוגלים במדע ובעליונות התרבות המערבית אינם יודעים כלום על... התרבות המערבית. הם לא שמעו על רודולף אוטו, מירסיאה אליעדה, ג'ונתן סמית', קליפורד גירץ, קת'רין בל, ומי יודע מי עוד. הם לא יודעים שמקומות יכולים להיות בעלי כריזמה בלי שנעבוד אותם. ואלה הפוקדים את קבר רבין, או את מקום הירצחו, או את יד ושם, האינם במקום קדוש. מה היו אומרים אם מישהו היחה אומר שמבקרי יד ושם הם בגדר סוגדים לעצים ואבנים.
אלא, שכאן, גילה לנו מקום כאבנו מלך כוזר. אנחנו אחראים, לא לבורות של הנאורים. הם כבר מקרים אבודים במידה רבה. אולם, אנו כן אחראים לזה שבתוך הציבור יש אוזן קשבת לסילופים שמשימעים וגם לנתק התרבותי הפוער תהום ביננו.לבינם. כאן מקום בשתנו. ביידיש אומרים, אז עס פעהלט הסברה, עס פעהלט הבנה.' אם אנחנו לא מסוגלים להסביר את היהדות, את מושג הקדושה לאנשים בעלי שכל ישר, האחריות לכשלוננו נמצא בנו.
תיקון מעוות זאת חייב להיות תשובתנו להריסת בתי הכנסת (תרתי משמע).
אחרת, מהרסייך ימשיכו לצאת מבינינו.

1 Comments:

At Fri Sep 09, 10:33:00 PM GMT+3, Anonymous Anonymous said...

מזל טוב

אהבתי לקרוא את הבלוג שלך ומצפה עוד

בהחצלחה

כספית

 

Post a Comment

<< Home