13.9.05

Oxymoron?!

לפני יומיים ישבתי עם חבר (עיתונאי ידוע) ודנו בשלל נושאים העומדים על הפרק. בין היתר, הערתי לו מה כשכתבתי אתמול: אכן, זאת הטרגדיה. יהודים רוצים לדעת מה זה יהודי ולמה להיות יהודי ובני האדם שאמורים לספק
תשובות אינם יודעים בעצמם או אינם יודעים לתקשר עם השואלים אותם.
הוא שאל אותי למה התכוונתי ועניתי שבעצם אני מתכוון לעובדה שלא קם כאן בארץ סוג מתאים של אורתודוקסיה מודרנית. בן שיחי השיב שהוא חושש שעצם המונח מהווה 'סתירה מניה וביה, ('אוקסימורון' כלשונו). ואז הטיל את הפצצה: 'בעצם, אינני רואה הבדל גדול בין 'אורתודוקסיה מודרנית' לבין יהדות 'קונסרבטיבית.' מי שמכיר אותי (ואת תולדות חיי) ינחש באיזו מידה לא אהבתי את האמירה הזאת (על שני חלקיו, במיוחד השני). אולם, אני התחלתי להבין שהתפיסה הזאת רווחת מאד בארץ, בכל המגזרים. אכן, החלטתי (אולי בתור הקדמה למונוגרף) להתחיל לפרוס כאן, במשך התקופה הקרובה, את תשובתי להערת ידידי.

המשכים לבוא.

3 Comments:

At Tue Sep 13, 11:42:00 AM GMT+3, Anonymous Anonymous said...

למה אתה חושב שאין פה אורתודוקסיה מודרנית? הציבור הדתי לאומי (לא החרד"לי) אינו מודרני ואורתודוקסי? לדעתי באמריקה כבר לא כל כך מתקיים ציבור דתי מודרני, כאשר אנשי ישיבה אוניברסיטה הפכו להיות יותר ויותר חרדיים. ואילו דווקא כאן נשמרת שפיות מסוימת.

 
At Tue Sep 13, 03:26:00 PM GMT+3, Blogger Jeffrey R. Woolf said...

תלוי בהגדרת העניין. ראה מה שאכתוב בהמשך.

 
At Wed Sep 21, 12:29:00 PM GMT+3, Anonymous Anonymous said...

כבתה מעניינת ברוח הדברים שאתה מציג בפניניו
http://www.makorrishon.co.il/show.asp?id=6701

 

Post a Comment

<< Home