6.9.09

אורתודוקסיה מודרנית ישראלית: יתכן דבר כזה

מאורעות הקיץ שזה עתה מגיע לסיומו, הבליטו עבורי את הצורך העמוק בגיבוש גישה דתית ישראלית המקבילה למה שמכונה בחו"ל 'אורתודוקסיה מודרנית' (או 'פוסט - מודרנית'כפי שהציע הוגה אחד) . אין בזה לרמוז כאילו מדובר בתובנה חדשה מצדי. אלא, כתוצאה מכל מיני אילוצים ושיקולים, החלטתי לפרסם טיוטת מצע לריענון ו/או שידוד המערכות בעולם הדתי-לאומי, שבכלל איננו מודרני ברוב האליטות שבו, וחסר מצפן רעיוני והלכתי לאלה שחשקה נפשם במשהו אחר. מטרתי איננה שוב לשטוף את העולם בעוד דברת. מזה כבר יש לנו מספיק. המטרה היא לשרטט קווים לגישה דתית שיש
תהיה בה תפארת לעושיה ושדרכה יתאהב שם שמים. יותר מדי יהודים בארץ מתנכרים לתורה, או מבחוץ או מבפנים, בגלל שנלאים למצוא בה את ביתם. מצב זה נוצר, בין היתר, מחוסר מודעות לרוחב הגבולות של התורה מחד, ואסירת אפולו ברצועות של תפילין, מאידך (להפוך את דימויו של טשרניחובסקי יל פיו, ז"א שמנסים להרוס את שלימות היהדות ע"י 'התאמתה לגחמות החולפות של התרבות המערבית העכשיווית).

אי לכך, במקביל לדברים יאני מפרסם בבלוג העיקרי שלי (כאן) אני החלטתי לפרסם הגיגים זהים כאן משתי סיבות. א) תורה עדיף לכתוב בלשון הקודש ב) קהל היעד מורכב גם מדוברי עברית (אולי בעיקר) וגם לדוברי לע"ז.

איך אומרים בעולם התקשורת? Stay Tuned/

0 Comments:

Post a Comment

<< Home